B2B PL > Kategorie > Inne

Inne

Na Państwa życzenie możemy skompletować dowolną bazę imprez, którą będziemy utrzymywali na najwyższym poziomie aktualności i precyzyjnej geolokalizacji.

Poniżej prezentujemy przkładowe rekordy z kategorii INNE.

Więcej danych jak też najświeższe wydarzenia z tej kategorii możecie Państwo znaleźć w naszej wyszukiwarce pod adresem szukaj.coigdzie.pl

Wydarzenia

co?

Mandala Performance Festival – VI Edycja

gdzie? Centrum Sztuki Impart we Wrocławiu
50-412 Wrocław, ul. Mazowiecka
data od: 2010-04-25 19:15
do: 2010-04-25 19:15
opis

Celem projektu jest wielowątkowa prezentacja sztuki tańca współczesnego i performance. W programie wystąpią artyści,których twórczość w istotny sposób wpłynęła na wizerunek współczesnej sztuki europejskiej.  

Wydarzenie  zaproponuje publiczności nawiązanie dialogu między słowem, ruchem, muzyką i obrazem.

Różnorodność prezentacji artystów jest  kluczowym elementem projektu. Tworzenie w rozmaitych warunkach, indywidualne zainteresowania tematyką, estetyką,  podejściem do procesu twórczego, odgrywają ważną rolę w pracy artystów. Dlatego taki projekt zawiera ważny aspekt edukacyjny: otwiera na różne formy współczesnej sztuki  i prowokuje dyskusję. Sztuka tańca, performance  znoszą sztampowość oraz powtarzalność teatru i sztuk plastycznych.

Przedstawienia, które zaprezentujemy w trakcie trwania programu zapraszają do współudziału w podejmowaniu różnorodnych,ale istotnie współczesnych tematów, starają się wyznaczyć i zbadać nowe horyzonty sztuki. Ruch, taniec, cielesność są elementami składowymi przedstawień. Artyści wypowiadają się poprzez taniec, ale taniec  otwarty  na wszelkie powiązania z innymi dziedzinami sztuki. Ostatecznie afabularność wątków, literackie i filozoficzne inspiracje, swoista autotematyczność, współobecność muzyki i słowa, eksperymenty formalne, stanowią o interdyscyplinarności spektakli.

Istotnym zamierzeniem projektu jest wykreowanie wydarzenia artystycznego na trwałe wpisującego się w kulturalną mapę Wrocławia,  oczekujemy , że doświadczenia wyniesione ze spotkań z artystami  pomogą wszystkim dokonać ciekawych obserwacji, będących impulsem do wprowadzania innowacji i odkrycia istotnych elementów wzajemnych kontaktów.


Mandala Performance Festival  2010 zrealizowany przy wsparciu Szwajcarskiej fundacji dla kultury Pro Helvetia, Ambasady Belgii.


Artyści zaproszeni do  udziału w projekcie:

Delgado Fuchs (CH/BE) -  ,,Manteau long”

Nadine Fuchs i Marco Delgado – duet szwajcarsko – belgijski.

Artyści występowali na najważniejszych festiwalach w Europie:
ImPulsTanz w  Wiedniu, Festiwal w Avignonie, na Festiwalu Vrak w Brukseli,
Biennale de Danse w Fontenay, Platformie Tańca w Zagrzebiu.

"Bądź  radykalny bez radykalnej nudy” (Delgado Fuchs)

Czy trzeba dać z siebie wszystko? Czy trzeba golić włosy łonowe, aby ustrzec publiczność przed  zaśnięciem? Nadine Fuchs i Marco Delgado poszukują odpowiedzi na takie  właśnie pytania.  Robią to z dużą ilością absurdalnego humoru i  świetnego wyczucia rytmu. Dwoje artystów analizuje relacje  pomiędzy artystą a widzem,  ruch jawi się jako wzór tkania sensu, a ciało jest jak ekran projekcyjny.  Przedstawienie w którym  stale następuje zmiana perspektywy, nastrojów  i tożsamości poprzez zmianę ubrań i relacji między tancerzami. Twórcy proponują publiczności nowe podejście  do myślenia o ciele i ruchu.

Sztuka tańca na granicy absurdu, zabawna i całkowicie ekscentryczna.

SŁAWEK BENDRAT "pinku chirashi"

"pinku chirashi" - spektakl zainspirowany zjawiskiem społecznym, które pojawiło się w Japonii. Dotyczy życia seksualnego Japończyków i ich miłości, która staje się coraz mniej realna. Najmłodsze pokolenie, zapracowane, w szaleńczym wyścigu szczurów nie ma już czasu na życie prywatne. Oddaje się zatem w samotności jedynie uciechom z nadrukowanymi na pościeli dziewczynkami, przypominającymi postaci z komiksów. Japończycy kochają się w laleczkach, prowadzą równoległe życie w komputerowych grach "powieściach", miesiącami zamknięci w swoich pokojach. Postępujący rozkład realnych kontaktów między ludźmi widać w relacjach damsko-męskich, gdzie prawie połowa dorosłych przyznaje się, że nie ma znajomych płci przeciwnej.

Sławek Bendrat - tancerz, choreograf, reżyser. Studiował na wydziale pedagogiki baletu Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie; absolwent Poznańskiej Szkoły Baletowej. Przez wiele lat był związany jako tancerz z Polskim Teatrem Tańca Ewy Wycichowskiej w Poznaniu, biorąc udział w licznych premierach w kraju i na całym niemal świecie. Po wyjeździe z Polski rok spędził w Niemczech w teatrze w Nordhausen, następnie dwa sezony w Luzerner Theater w Szwajcarii jako tancerz i choreograf. W Szwajcarii współpracował również z Klein Theater w Lucernie i SIVC w Zurychu. Od dwóch lat jest w zespole Baletu Narodowego w Marsylii (Ballet National de Marseille) kierowanego przez Frederica Flamanda, gdzie oprócz ról w bieżącym repertuarze, stworzył własną choreografię "Le Manque". Latem 2008 r., wspólnie z Dominikiem Krawieckim, zrealizował film "ID".

KENNETH FLAK -  God Studies 3 - Norwegia

Choreografia  i taniec: Kenneth Flak
Muzyka: Yann Coppier
Tekst: Tor Åge Bringsværd
Produkcja: Rotterdamse Dansateliers (NL) and Korzo Theater (NL)
Światło: Loes Schakenbos

Solo K.Flaka  to opowieść o klasycznych superbohaterach, rozmowa z Nordyckimi bogami o imieniu Odin, Thor i Loke. Wspaniałe, mocne, skomplikowane postacie z bardzo ludzkimi błędami i niedociągnięciami. Odyn - bóg, który stworzył świat, ale nie rozumie tego, Thor, który chroni ludzi i bogów, ale może  także ich zniszczyć w przypływie niekontrolowanego gniewu i Loke, joker z mitologii. Nie ma czegoś takiego jak absolutne dobro lub zło, są tylko mniej lub bardziej skuteczne strategie przetrwania, a gdy nie jest to już możliwe, najlepiej umrzeć w wielkim stylu. W tym spektaklu choreograf Kenneth Flak i pisarz Tor Åge Bringsværd pytają, czy starożytne historie mają jeszcze dzisiaj coś do powiedzenia.

Kenneth Flak - zaczął występować w rodzinnej Norwegii jako aktor i muzyk w wieku 18 lat. Był współzałożycielem i szefem młodzieżowej grupy teatralnej Zork Zcene. W tym czasie uczył się też reżyserii w prestiżowej Norweskiej Akademii Teatralnej. Studiował filozofię w Oslo by porzucić ją dla Amsterdamu, gdzie w Akademii Sztuki zgłębiał mim i teatr fizyczny. Po roku nauki zaczął brać udział w licznych projektach tanecznych i przeniósł się na wydział współczesnego tańca łącząc studia z występami. Jego niemal akrobatyczny styl zakorzeniony jest zarówno w technikach tańca współczesnego, jak i w sztukach walki (od 2005 roku posiada czarny pas ninjutsu) i zgłębianym przez lata aktorstwie (od mimu po metodę Stanisławskiego).  

Od 1999 roku Kenneth pracuje z wieloma choreografami w Holandii, Norwegii, Indiach i Szwecji występując w Europie, Ameryce Północnej i Azji. W Polsce mogliśmy oglądać go w spektaklach Andre Gingrasa - CYP17 i Hypertopia.

Od 2004 roku Ken tworzy własne choreografie we współpracy i przy wsparciu Korzo Theater w Hadze, Attakkalari Centre for Movement Arts w Bangalore (Indie) oraz Dansens Hus w Oslo. Jest także kompozytorem-samoukiem i tworzy muzykę do wszystkich swoich spektakli oraz dla innych choreografów. Obecnie Kenneth pracuje jako szef prób Andre Gingrasa.

Ryuzo Fukuhara - Japonia,  Martina.F.Stirn - Słowenia
Performance ,,Gravity of the Reveries”
wykonanie: Martina Stirn, Ryuzo Fukuhara

Ryuzo Fukuhara – jest performerem, tancerzem  mieszkającym w Japonii i w Słowenii. Przedstawia performance w Europie od 17 lat. Zaczął przygodę z tańcem butoh w 1987 roku. W 1991 roku dołączył to grupy tanecznej Maijuk kierowanej przez słynnego japońskiego tancerza butoh Min Tanaka. Fukuhara studiował taniec butoh przy Min Tanaka w "Body Weather Farm" w Hakushu w
Japonii oraz wielu innych miejscach. Po opuszczeniu zespołu zaczął występy jako solista tańca butoh. Rozwinął swój koncept "Into the layers". W 2000 roku często pracował w Czechach. Fukuhara tańczył w Japonii, Europie, Stanach Zjednoczonych. Lista jego performance zawiera prezentacje w Asian Art
Museum w San Francisco (2004), The Prague Quadrennial w 2003, The Next Wave Festival w 2002 i 2003, Alternativa Festival w 2003, The International Theatre Festival w Plzen w 2002, International Mime Festival w Korei Południowej, The International Mime Festival we Francji w 2001. Posiada też liczącą się szkołę tańca butoh, której zadaniem jest promować ten rodzaj sztuki jako ważną część Japońskiej duchowej kultury. Rozwija swoją własną metodę treningu, w której korzysta z kilku technik zaczerpniętych min: od Min Tanaka i Sankai Juku.

Martina Stirn – słoweńska  malarka, tancerka, kostiumolog. Studiowała psychologię i malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Ljubljanie i w Pradze. Wystawiała swoje prace na Słowenii, w Czechach i w Austrii. Jako tancerka i performerka współpracuje z Ryuzo Fukuhara.

 Zajęcia warsztatowe z zakresu tańca współczesnego i teatru tańca:

Chcemy aby warsztaty upłynęły pod znakiem poszukiwań, zgłębiania swoich ograniczeń i odkrycia dla siebie najbardziej odpowiednich artystycznych środków wyrazu.  Proponujemy  spotkanie z innym gatunkiem teatru, który wymaga znajomości odrębnych zasad oraz technik tworzenia – teatrem tańca. W dzisiejszych czasach, kiedy wszelakie formy artystycznego wyrazu przenikają się tak, że czasem trudno określić granicę gatunków, bardzo pożyteczna staje się znajomość sposobów myślenia charakterystycznych dla różnych dziedzin teatru.

Można wtedy tworzyć wielowarstwowe i wielogatunkowe spektakle bez popełniania podstawowych błędów. Podczas warsztatów  uczestnicy poznają techniki tańca współczesnego (koordynacja ruchowa, pamięć ciała, zasada contraction-release,nauczą się pracy z oddechem, świadomości ciała i jego ekspresji, improwizacji solowej, w parach i w grupie.

Osoby prowadzące: Dominika Knapik, Kenneth Flak

Zajęcia Kennetha Flaka (wyróżnionego  prestiżową nowojorską Bessi Performers Award za Cyp 17 w chor. Andre Gingrasa ) składają się z elementów różnych sztuk walki, techniki release i akrobatyki. Ich celem jest jak najlepsze przygotowanie tancerzy do zadań wymagających dużej sprawności fizycznej i koncentracji. Warsztat zabiera uczestników w ruchowe terytoria dla wielu z nich nowe, które jednak, dzięki metodzie krok po kroku, i przy użyciu zwyczajowego słownika tańca współczesnego, stają się przystępne i wykonalne dla każdego.
W ramach warsztatu praca  składać się będzie z kreatywnej pracy z ciałem, w ramach której przetestujemy wraz z Kennethem różne sposoby generowania oryginalnego ruchu, dla którego punktem wyjścia będzie zawsze wyobraźnia.

Dominika Knapik -  ukończyła wydział aktorski PWST w Krakowie. Jest tancerką, aktorką oraz pracuje jako choreograf teatralny (m.in. spektakle "Versus" w krakowskim Teatrze Nowym oraz "Fragmenty dyskursu miłosnego" w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, oba w reżyserii Radosława Rychcika). W 2007 roku była stypendystką prestiżowego programu DanceWeb Europe oraz Art Stations Foundation (solo "jak wam sie podobam?"). Rok później tańczyła w spektaklu Towarzystwa Gimnastycznego "nic". W 2009 zagrała między innymi w "Całopaleniu" w reżyserii Igi Gańczarczyk w Teatrze Nowym w Krakowie. Stypendystka ArtsLink (rezydencja w Dance New Amsterdam, NY).

Aktualnie pracuje nad ruchem w przedstawieniu ,,Babel” w reżyserii Mai Kleczewskiej. Założyła wspólnie z Wojtkiem Klimczykiem kolektyw artystyczny Harakiri Farmers  Z założenia oddolna inicjatywa mająca na celu stworzenie platformy porozumienia między artystami z różnych dziedzin sztuki. Nie ma leadera, siedziby, ani dofinansowania. Pierwszy projekt Farmerów performance teatralny na pływalni zatytułowany "Keret" na podstawie opowiadań Edgara Kereta wygrał konkurs "Nowe Sytuacje" podczas festiwalu Malta 2008. "Beat Hotel" poświęcony twórczości Allena Ginsberga był projektem numer 2. Trzecim będzie "Zoombies in Technicolor" realizowny z norweskim choreografem i tancerzem Kennethem Flakiem oraz francuskim kompozytorem i muzykiem Davidem Chazamem. Spektakl będzie miał premierę na Avant Art Festival we Wrocławiu.


link do imprezy »
« powrót